Sunday, May 26, 2013

Diplomitöö, 2 osa

Mul on palju sõpru. Väga häid sõpru. Ja kas see polegi kõige suurem vara maailmas? Lausa hindamatu?

Üks minu väga hea sõber on kahjuks kolinud Eestist Frankfurti, aga õnneks tegeleb ta seal talle väga meele- ja südamelähedase ametiga. Ning õnneks on olemas ka Facebook ja Skype. Teades minu nigelaid oskusi kõikvõimalikes andmeanalüüsimistes ja joonistes, oli ta nõus seda asja koos minuga vaatama. Samal ajal aga olid „abivalmis sõbrad“ (nimetagem neid edaspidi sellise nimega ja kindlasti jutumärkide sees) seda imekiirelt ise tegema-et ma mitte ei peaks tülitama väsinud inimest imelihtsa ja kiireltvalmiva koolitööga. Teadsin suurepäraselt, kui väsinud mu sõber oli, sest ta viis Eestis käies läbi mitu imehead koolitust toitumise kohta, millest ühele olin minagi kutsutud. Pean siinkohal teemast kõrvale kalduma ja veelkord kiitma-kui hea esitlus, kui hea slaidiprogramm ja kui nauditav on kuulata inimest, kes usub seda, millest ta teistele räägib! Aitäh elamuse eest! 

Nii siis leppisimegi viimase mõttena kokku, et tema seda Eestis olles vaatama ei hakka (pühapäev, esmaspäev ja teisipäev oligi tal veel siinmail olla), aga kui teisipäeva õhtuks pole minu koolitöö arenenud, hakkame seda Skype teel koos tegema. See tundus vähetõenäoline, sest „abivalmis sõbrad“ ütlesid selle töö laabuvat maksimum paari tunni ja õhtuga. Nad oli näinud minu küsimustikku ja pidasid selle järgi andmete kokkupanekut imelihtsaks! Seda enam, et küsimustikke oli vaid 39 eksemplari! Mis rõõm kuulda!

Pühapäeva õhtul sai küsimustikud üle antud. Esmaspäev-ei toimunud midagi… Teisipäev-mitte midagi… Küsisin, kas pöördun nö Frankfurdi poole, igaks juhuks pöördusin ka.  „Abivalmis sõbrad“ ütlesid, et pole tarvidust, nad kohe-kohe  hakkavad asjaga tegelema. Edastasin siis positiivse teate Frankfurdi poole teele. Sõber oli tegelikult rõõmus, sest ta oli Eestimaa väisamisest tõesti väga väsinud. 

Nii ma siis muudkui tüütasin inimesi, sest järgmise pühapäeva õhtuks polnud mul midagi jooniseid meenutavat olemas. Aga esmaspäeva hommikul tuli ette võtta koolitee-minna oma diplomitöö algust seminarile seletama. Mind rahustati korduvalt maha, et ma närveerin asjata ja küll kõik tuleb õigel ajal ja koolis olles on mul kõik perfektselt ette näidata-rääkida! Vabandasin, tänasin ja anusin. Endal oli ka piinlik kogu aeg tüüdata. Minus võitles kaks äärmuslikku tunnet: kokkuleppest pole ju kinni peetud, kõik mulle antud vastused on sulaselge vale. Aga teine hääleke kordas ikka, et inimesed on ilusad ja head ning miks peaks keegi tahtma petta?

Saingi „abivalmidusest pulbitsevatelt sõpradelt“ oma koolitöö. Risti–rästi lehe peal tabeleid (mõnd tuli lugeda võimalikult horisontaalasendis),  andmetega mis olid mulle ennetundmatud (ehk siis ei saanud kuidagi välja tulla minu küsimustike põhjal), pealkirjadeta, joonservadeta, teineteise sissesõitvatena… 

Veel enne, kui seminaril istuv tõsine ja alati vigasid märkav imeilusa ees- ja perekonnanime kombinatsiooniga õppejõud suutis oma suu muigavale küsimusele avada, sain isegi aru-p…s…(vabandust, pean õigeks aususe huvides seda momendiemotsiooni niimoodi edasi anda, sest pehmendada pole seda mitte kuidagi võimalik. Mida ma tundsin, seda mõistavad eelkõige sõbrad, sest kas olete mind tihti ropendamas kuulnud? Paljud vist, mitte kunagi?)...

Kujutage nüüd siis endale ette tabelit (töö „tegijad“ jäid lõpuni enda juurde kindlaks, et need ON tabelid, MITTE joonised. Et ainult Haapsalu Kolledž nõuab joon- ja tulpdiagrammide kohta nimetust joonis?), kus on kolm tulpa, kaks nendest peaaegu ühesuurused. Esimese kõrgema posti kommentaar: „tublid kaalus püsijad“ ning  järgmised kaks „enam-vähem“ ja „enam-vähem“! 

Ei osanud nagu midagi kommenteerida. Ja ka õppejõud-see ilusa nimekombinatsiooniga-, kellel kunagi pole esinenud probleeme jutuga, oli päris vait. Kõik need joonised tegid sõnatuks. Nii hea töö oli… 

Edu hommseks kaitsmiseks, tüdrukud! 

https://www.youtube.com/watch?v=5MYd8tUMtkk

(jätkub)


No comments:

Post a Comment