Thursday, September 27, 2012

Motivatsioon

Ega asjata ei ole ammustest aegadest kasutusel ütelus: Ole oma unistustega ettevaatlik, neil on kombeks täide minna!  Unistamine käib lihtsalt ja mitte kõheldes, kas see ikka on on võimalik; mis siis saab, kui eesmärk käes;  või kui päris nii ei lähe... Unistamine ei maksa midagi. Unistada saab iga päev ja detailselt, näiteks: mida head kehakaalu langus kõik kaasa toob. Nii tagadki endale soovunelma täitumise, kui lisada unistamisele ka pisut tööd iseendaga.

Paljud saleneda soovijad on just igapäevase fantaseerimisega oma tee Saleda Mina poole võimalikuks teinud. Tegelikult on nii kõikide unistustega. Sellest mõtelda on hea. Motivatsioon paneb tegutsema. Motivatsioon annab jõudu.

Mina olen sel nädalal oma unistuste reisil. Pole ma aastaid puhkamas käinud, küll aga unistanud viibimisest värviküllasel aasataajal Lapimaa looduses. Nii see unistus täituski!

Igaühe sees on palju sisemist jõudu – sisemist motivatsiooni. See paneb eriti sihikindlalt unistuste poole liikuma. Sellega kaasneb soov midagi teha ja see meeldib väga. Kõik, mis ette võetakse, on nauditav. Kaalulanguse puhul on palju motivatsiooni turgutavaid soove: väljanägemine, tervis, energilisus, endaga rahulolu. Kui saavutad selle, mida nii väga tahad – oled õnnelik!
  
Kuid olemas on ka midagi sootuks väljaspoolt tulevat – välimine motivatsioon. Siin pole juttu enam sellest, et tahan teha ja see meeldib mulle. Mängu tuleb väljend  - ma pean.  Ja oi, kuidas see võib saada mingil hetkel takistavaks teguriks. Keegi soovib, et näeksin saledam välja, endal on soov teistele meeldida, tundub elueesmärgina mõne riideeseme selga mahutamine. Niipea, kui nende inimeste arvamus pole enam tähtis, enam ei soovi oma välimusega teistele meeldida, või kleit on seljas, võib leida end imestunult küsimas – miks ma seda küll teen?!

Motivatsiooni saab ikka ja jälle turgutada. See ei võta palju aega ega energiat kujutleda end näiteks iga päev oma unistuste kehakaalus. Mis ma siis tunnen?! Kuidas välja näen?! Kus ma viibin?! Keda ma seal näen?! Mis mulle öeldakse?! Aga kõige tähtsam – mis ma ise endale ütlen ja kui rahul endaga olen?! See on ettevõtmist väärt! Juba saab ette olla õnnelik ja rahulolev! Sest nii see hakkab külge!

Et oma edu ka vahepealsetel etappidel hinnata ja seda nautida, on hea endale paika panna väikesed vahe-eesmärgid. Siis ei olda teel ainult ühe pidupäeva ja lõpptulemi pole, vaid saab ka vahepeal edust rõõmu tunda. Vahepealsete saavutuste puhul ei tasu olla liigselt tagasihoidlik, vaid ikka teha endale kingitusi ja ennast millegagi premeerida! Kui eesmärgiks on kaalulangetamine, siis võiks see muidugi olla mittesöödav kingitus. Kuidas oleks kena lillebukett iseendale, teater, kino, spaa?! Meeldejääv on see igatahes!

Kas üks tagasilöök on läbinisti paha?! Isegi, kui see eesmärgile lähemale ei viinud, siis midagi õpetas kindlasti. Ja edaspidi oled selle kogemuse võrra rikkam.

Kui mina suutsin endale välja mõelda Lapimaa reisi, siis suudad ka Sina ennast saledaks mõelda! Loodan juba järgmisel nädalal jagada oma värviküllase reisi eredaid muljeid!

Edu unistamisel!

No comments:

Post a Comment