Monday, March 21, 2016

Aussie, 34

SIDNEY 3
Selle päeva märksõnad olid Sinimäed&Kolm Õde.
Sidneyst umbes 100 kilomeetri kaugusel asub kohalike seas populaarne puhkamiskoht – Sinimäed (Blue Mountains). Seal kõrguvad suured 101 liigiga eukalüptimetsad, millest 12 on olemas vaid selles piirkonnas. Sinimägedes leidub ka ülemaailmse tähtsusega liike, kuulsaim neist 1994. aastal avastatud dinosauruste ajast pärit igihaljas okaspuu volleemia, mida peeti 2 miljonit aastat tagasi hävinuks.
Nime on rahvuspark saanud eukalüptidest tõusva sinise vine järgi, mis on eriti hästi näha päiksetõusu ajal. Meie giidi Harry teooria järgi – kui eukalüptipuude õli on õhus, siis teised spektrivärvid peale sinise sealt läbi ei pääse. Mida külmem ilm – seda sinisem vaade.

Kolm Õde on kõrvuti seisvatest kaljunukkidest koosnev mäetipp. Ümberringi, kuni silm seletab: järsud kaljud, joad&lõputud eukalüptimetsad. Mäe tippu viib lõputuna näiv trepp nimega Hiiglaslik Tähetee (Giant Stairway). Kui oled sadakond astet hingeldades seljatanud, näed silti „Poolel teel“ (“Half way”). Trenn missugune!

Siin asub maailma kõige järsema kallakuga raudtee (Guinessi rekordite raamatu järgi) – Katoomba Scenic Railwaykalle on 52 kraadi, mis tegelikkuses tundub palju järsem, kui numbri järgi oletada võib. Raudtee valmis aastatel 1878-1900. Siis oli ta tähtis transpordivahend kaevanduse jaoks, et transportida sütt&põlevkivi enam kui 100 kilomeetri pikkustest kaljusisestest tunnelitest välja&üles. Rong oli töös kuni 1945. aastani. Kaevandus suleti, kuid rong jätkas turistide meeleheaks. Sellise rongi kujul tuli lõpp jaanuaris 2013. aastal, kui hakati ehitama uut raudteed&rongi. Juba aprillis 2013. aastal taasavati see kilkeid täis rongiliin.
Kümmekond aastat tagasi, kui samas kohas käisin, oli praeguse punase&üliturvatud rongi asmemel räämas roostene masin, mis tegi tuure üles võttes kurjakuulutavat häält. Nüüd lebas see tee ääres võpsikus&meie giid osutas sellele, kui millelegi päris ürgaegsele – nimelt, et kui ohtlik see oli&imede läbi ei sadanud see püstloodis mäeküljelt alla… Ma olin õnnelik, et minuga eelmisel rongisõidul nii hästi läks! Sest – parasjagu kõhe oli see sõit tol korral küll…

Tegelikult oli sellel päeval minu kõige suuremaks üllatuseks tuurigiid David! Giid saab 2 nädala pärast 70 aastaseks! Mees jookseb väledamalt kõigist edasi-tagasi, teda jätkub igale poole, ronib mööda kaljuääri (nii et me kõik ohhetame hirmunult)&treppidest võtab jooksuga üle-kahe-astme üles (kui meie üritame kõnniga sammu pidada)! Ja ta ainukesena ei hingelda!
Saime temalt ka Elu teooria, mis koosneb 4 põhimõttest:
Toitu õigesti
Tee iga päev oma harjutusi
Mõtle positiivselt
Naudi oma tööd
Juba sellepärast tasus raha välja käia, et sellise inimesega koos aega veeta! Pole varem näinudki, et üht tuurigiidi lahkudes nii palju kallistatakse&tänatakse! Mees teeb tänuväärset tööd!

Külastasime järjekordset loomaparki - Featherdale Wildlife Park – ning see tasus ennast täiega ära! Lõpuks on suur wombat ka nähtud&käega katsutud! Tundub olevat väga rahuarmastav loomake. Põõnutab aga päikse käes magada&vahel paotab silmakesi vaatamaks, milline käsi talle pai teeb!
Ja ka kõikide teiste kohalike loomade taasnägemine - sulaselge rõõm (kui ainult oma kassikesi ei igatseks)!

Kultuuriprogramm oli meil ka. Aga sellest ei oskagi pikemalt kirjutada. Paar pilti vaid illustreerimaks „ehedust“.

Tagasi linnas&vaatetorni Sidney Tower Eye külastus. Veelkord siis linnavaatlus: ikka kõrged majad&palju liiklust. Ei anna võrrelda (vabandust) päeva esimese poole&hing-puhkab-momentidega.
Aga selle eest, lõpuks, sai ette võetud missioon „Uggid Eesti!“.
Vaatasime loendamatutesse uhketesse kohtadesse suurtel tänavatel, kus kutsuvad kirjad teavitasid allahindlustest 50-70%. Õnneks ei suutnud ma otsustada, et millised on need „minu saapad“. Siis aga juhtusime kogemata kombel kõrvaltänavasse, kus valik kümnetes kordades suurem&eelmiste poodide üks lemmikmudeleid palju odavam isegi täishinnas, kui eelmistes poodides soodushinnaga! Ehk siis – eelmiste poodide 1 paari raha eest sai 2 paari kaunikesi!
Mõista-mõista, kas ostsin 1 või 2 paari?! No aga – asja sai ilusti ära põhjendada&siis ju võib: koju jõudes võtab meid vastu suur pakane, see jääb sinna mitmeks kuuks&vahel on suvekuudelgi väljas nii jäine.

Õhtu lõpetasime, jälle kord, Hiinalinna õhtsöögiga ning BINGO – lõpuks ometi! Sampan Congee (populaarne Hong Kongi paks supp) – oli see vast hea asi!
Teenindaja üritas küll meid korduvalt hoiatada, et see toit meeldib ainult aasia inimestele&see on looma siseelunditest.
Supp oli väga hea! Tehtud rupskitest, hallikas&veniv. Kõrvallaua hiinlased andsid veel supi tuunimiseks erinevaid vürtsi&kastme nippe – ju siis kartsid, et me ei saa hakkama. Siis läks supp kohe eriti heaks!
Sõime suure kausi kenasti tühjaks&pälvisime personali heakskiidu. Saime veel maja poolt „complimentary“ – kalapallid megavürtsikas kastmes. No need olid küll pisut… imelikud.

Päeva kokkuvõtteks – kus muljeid siit&sealt – sobib pilt loomapargist sipelgasiili kodukese eest.
Siin olla jääb veel 1 ööpäev.