Thursday, July 16, 2015

Aussie, 10

10-PÄEVANE TEEKOND MELBOURNE - ALICE SPRINGS
3. PÄEV
Teise päeva hilisõhtuks jõudsime linna nimega Adelaide - Lõuna-Austraalia osariigi pea-&suurimasse linna. Linn on elanike arvult Austraalia viies&kolme ülikooli koduks (ehk selle tõttu tuli ka just selles linnas tahtmine oma õpinguaastaid meenutada).

Kuna paar ööd polnud magamine just see kõige õigem&mugavam olnud, siis kasutasin selleks kohe juhust (ma ei teadnud veel aimatagi, millised ööd ees ootavad).

Hommikul kõndisime linna vaatamisväärsused risti-põiki läbi. Linn, nagu linn ikka. Ei oska eriti neid kirjeldada. Nende pärast ju pikale reisile ei tuldud.

Mis mulle aga tõsiselt imponeeris, oli sealne Yha hostel
See oli nagu omamoodi linnak - kontserdid, mänguruumid, kohvikud, telekatoad&raamatukogu. Suures köögis seisin kohe tükk aega&vaatasin suu-silmad pärani. Ja kui ma veel pesuruumisid - nii inimesele, kui riietele - nägin, meenus kohe kunagine tudengipõlv Tallinna Pedagoogikaülikooli (praegune Tallinna Ülikool) Pärnu maantee vanas majas (haa, ei tea küll, miks).
No ja mulle tegi suurt nalja pikk seinatäis peegleid erinevate vuntsidega (ühel pildil siin  - minu lemmikud)!

Meie vana maja oli nagu kummitusteloss - siinkohal tervitan kalleid lähipedakaid!
Kui tramm akna alt mööda sõitis, siis klaasid värisesid, lamp laes kõikus&oma mõtteidki ei kuulnud.
Pikad pimedad koridorid viisid imepisikestesse tubadesse. Minul oli õnn olla toas 202, kus oli filmitud episood Eesti mängufilmile "Ma pole turist, ma elan siin!" (1988 aasta film nõukogude ajast, kus riik jagas tasuta elamispinda sisserännanutele, aga põliseestlastel ei olnud kuskil elada).
Köök oli kõike muud kui hügieeniline&sõbralik. Vahel oli lugu kohe nii hull, et kellelgi läks kõht tühjaks Sinu toitu külmikus märgates&nii see sealt kadus. Ühel kenal korral haihtus jäätis, aga asemele tulid samas väärtuses kopikad.
Pesuruumi minekuks tuli läbida pikk labürint pimedas, külmas&tilkuvas keldris. Ja kui siis sai pessu, ei pruukinud sooja vett olla, elekter võis ära minna, või aknaaugust mõni mitte just meeldiv seltsimees sisse piiluda. Aga - me olime rahul! Kõik maailm oli me ees ju valla!

Öösel... unetu...

Ja ärgata tuleb niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii vara.






No comments:

Post a Comment