Friday, June 17, 2016

Kipskäsi - aeg maha

Seda lugu saaks alustada klassikaliste sõnadega "ühel kenal päiksepaistelisel päeval"... Aga edasi kattus taevas kurjakuulutavate pilvedega, tuul keerutas igat väiksematki kübet&tuligi torm - sõna otses&kaudseski mõttes.

Mis ma sellest maailmapöördest õppisin (sest saaga kestab suve lõpuni&kindlasti leian mõne tarkusetera veel)?!

Eesti rahava vanasõna ütleb - "tark ei torma". Uuem versioon kinnitab - "agarus on ogarus". Sest tahes teha ära ülemääraselt palju toiminguid&olla teistele üliinimlikult meele järele - sain koha varumängijate pingile (elagu jalgpalli MM?!). 
Ühel eriti kiirel päeval punktuaalse plaani järgi joostes sai minu kiire - karmauhhti - läbi.

Ammu teada tõde - EMOS läheb kaua aega&narkomaanid saavad eelisjärjekorras kabinetti. Ja kui tuleb minu järjekord - lükatakse ikka mõni eriti kiiret abi vajav käru vahele.
Töötavast personalist enamus kannab krokse (mida mina, peale tänast kukkumist, mitte iial). Ja on silmnähtavalt pahas tujus. Mõni neist ei pea paljuks seda ka öelda - neile ei meeldi mu küüned, tattood, kukkumine jms. Vabandage, ega te mullegi sümpatiseeri. Aga ma ei lähe seda ka ninale viskama. Huvitav, kas nad narkaritele ka pika epistli maha peavad?! Vaevalt, sest need pole ju adekvaatsed kuulajad. Pääsevad nö puhtalt. Ja nii saavadki minusugused kogu maailma kurja enda kanda. Ka narkarite osa.

Paljud olme-&eluliselt hädavajalikud asjad on mõeldud kas tervetele inimestele või hea kaaskonna olemasolule. Aga mida teeb paremakäeline kips, kui tal on suur valu&vaja elada?! Ta närib mõningaid asju hammastega lahti, avab haake-trukke jõuga, toitu ei maitsesta purgikeste liigraske avamise tõttu, ostab lihtsamat sorti plastikkarpe ning kui tuju eriti sandi mõõdu välja annab - ostab keeratava korgiga veini.
Mõningasi asju tõesti tehtud ei saa - siis tuleb appi mõni hea sõber! Ja seda oskad kohe väga hinnata!

Mis edasi saab?! Ei tea...

Kuidas hädavajalikud toimingud tehtud saab?! Samuti mitte...

Mis ma siis praegu teen?! Mul on valge kipskäsi (briljantidest kipsi sees veel nalja ei viska), katkised põlved, suured valud&kolm imetoredat tingimusteta Armastust - Maija, Pärt&Harald Pintselsaba! Haiglast saabumise hetkest põetavad nad mind suure hoolega. Olen igast küljest soojendatud, ravitud&turvatud. 





No comments:

Post a Comment